Interim manager § expertise
Allround Interim Manager met jarenlange ervaring in het oprichten en reorganiseren van bedrijven, het succesvol terugbrengen van kosten, het stroomlijnen van operations en het verhogen van de productiviteit. Met kennis van kwaliteitsborging en procesoptimalisatie.
Gespecialiseerd in:
Operations:
Dagelijkse bedrijfsvoering, opstellen businessplan, opstellen jaarplan, vaststellen en behalen van doelstellingen, optimaliseren processen (SOP systeem opstellen), aansturen afdelingen (marketing, verkoop, e-commerce, inkoop, finance, logistics, R&D, import en export), reorganiseren (structuur, kosten, personeel), kostenbeheer, contacten met grote leveranciers en klanten.
HR:
Opstellen van bedrijfs- en afdelingsbegrotingen, opstellen en toepassen van werkvoorschriften (kwaliteit, arbo en milieu), adviseren en ondersteunen bij organisatiebeleid, bepalen van individuele targets of doelstellingen, leidinggeven, instrueren en begeleiden van medewerkers, salarisadministratie, opstellen arbeidsovereenkomsten, loopbaantrajectbegeleiding, voeren van werving-, selectie-, beoordeling- en beëindigingsgesprekken, begeleiding en analyseren ziekteverzuim, re-integratie trajecten begeleiden, advies geven mbt voorkoming van ziekteverzuim en begeleiding juridische zaken, reorganisatieplan opstellen, uitvoeren en begeleiden.
Quality:
Quality controle (HACCP): standaardiseren van processen, proces- en product analyses/controles, audits (extern/intern). Opzetten van kwaliteitssystemen (HACCP, HALAL, SKAL, Eko, FSCC22000, Meddev, GDP en I&R). Implementeren van kwaliteitssystemen in organisatie.
Subsidies:
Subsidie aanvragen, (WBSO, FND en SNN) opstellen, indienen, registratie, administratie en audit begeleiding.